Een stijl die staat als een huis

Een huisstijl; daar kan van alles bij komen kijken. Waar het ene bedrijfje het doet met alleen een logo en een visitekaartje, pakt het andere bedrijf volkomen uit met een complete huisstijl van kleur tot typografie.

In principe omvat een huisstijl alle uitingen van een bedrijf: merknaam, logo, website, briefpapier, fotografie, kleuren, typografie, promotiemateriaal en de tone of voice. Een huisstijl vertelt wie je bent als bedrijf en welk verhaal je wilt vertellen aan de buitenwereld. Een goede huisstijl is een versterking voor de identiteit. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat de stijl niet alleen op visueel gebied staat als een huis, maar ook op communicatief gebied.

PIT werkt met een vast tarief voor het ontwerpen van een logo: € 85,- (exclusief btw).
Toch iets meer dan alleen een logo? Dat kan natuurlijk ook! PIT werkt dan op basis van een offerte.



Waarom dan een huisstijl met PIT vormgeven? Omdat..
  • de lijntjes kort zijn;
  • PIT vanuit de kern kennis en ervaring heeft op gebied van huisstijlen;
  • het snel, en dus ook last-minute, kan;
  • PIT wel een eigen stijltje, maar geen vaste stijl heeft;
  • PIT alles in huis heeft: van logo en website tot compleet huisstijlhandboek.
Wat is dat – een huisstijlhandboek?
Spreekt eigenlijk al boekdelen: een handboek omtrent het gebruik van de huisstijl. Hierin staan richtlijnen en regels voor het toepassen van de huisstijl. Ook hier weet PIT raad mee. Zie hier een ‘voorbeeld-handboek’.

Leave a Reply